Galeria:
Kultowe okładki magazynu "Playboy"
Po ukończeniu szkoły średniej, w czasie drugiej wojny światowej Hugh Hefner zatrudnił się jako dziennikarz w wojskowej gazecie. Po wojnie studiował psychologię na Uniwersytecie Illinois w Chicago. Szerokiej publiczności był znany przede wszystkim jako twórca kultowego „Playboya”. Wielu określało go mianem „Piotrusia Pana, który zbudował biznesowe imperium wokół swojego liberalnego sposobu życia”. – Nigdy nie myślałem o nim jak o gazecie z podtekstami seksualnymi. To miał być magazyn promujący pewien styl życia, a seks miał być tylko dodatkiem – tłumaczył Hefner. Początkowo faktycznie tak było, ponieważ oprócz sesji fotograficznych na łamach czasopisma publikowali swoje teksty m.in. Kurt Vonnegut, Joyce Carol Oates czy Vladimir Nabokov.
Hefner okazał się również geniuszem w budowaniu całej marki. Popularne logo z króliczkiem jest bowiem rozpoznawane niemal na całym świecie. Biznesmen nie ukrywał swojej radości z tego, co udało mu się osiągnąć. – Moje nastoletnie marzenia się spełniły. Zawsze chciałem być człowiekiem sukcesu, który będzie otoczony pięknymi kobietami – przyznawał.
W latach 2005-2010 jedna z amerykańskich stacji telewizyjnych emitowała reality show z udziałem Hefnera zatytułowany „Dziewczynki z sąsiedztwa”. – Nigdy nie chcę dorosnąć. To przereklamowane. Już dawno uznałem, że wiek nie ma znaczenia. Dopóki kobiety czują się dobrze w moim towarzystwie, dopóty nie będę rezygnował ze swojego stylu życia – mówił w wywiadzie dla stacji CNN w dniu swoich 82 urodzin.
Hefner był trzykrotnie żonaty. Jego ostatnia żona była od niego młodsza o 60 lat.