Przedsiębiorstwo odzieżowe H&M wywołało skandal za sprawą zdjęcia reklamującego jeden z produktów. Firma przeprosiła za fotografię czarnoskórego chłopca ubranego w bluzę z napisem „najfajniejsza małpa w dżungli”. „Przepraszamy każdego, kto mógł poczuć się urażony” – taki komunikat wydała firma H&M w związku z zamieszaniem, które wywołało jedno ze zdjęć reklamujących bluzę z napisem „coolest monkey in the jungle”, czyli „najfajniejsza małpa w dżungli”.
Na jednej z fotografii widać czarnoskórego chłopca ubranego w bluzę z takim hasłem. Wiele osób było oburzonych postępowaniem odzieżowego giganta i uznało takie działanie za rasistowski atak. Internauci zwracali uwagę, że produkt H&M na innym zdjęciu reklamuje też biały chłopiec. Bluza z kapturem, o której mowa, nadal jest dostępna, ale nie reklamuje jej już czarnoskóry chłopiec. H&M podkreśla, że zdjęcie, które wywołało burzę usunięto ze wszystkich kanałów firmy w sieci.
Sprawa oburzyła również rapera The Weekend. Wokalista poinformował na swoim profilu Twitterze o rezygnacji ze współpracą z H&M. O„budziłem się tego ranka i byłem zszokowany i zażenowany tym zdjęciem. Jestem głęboko urażony i więcej już nie będę pracował z H&M” – napisał muzyk. W 2017 roku The Weeknd promował wiosenną i jesienną kolekcję marki.