Moda ubiera muzykę: premiera koszulki Wodecki Twist 2024
Artykuł sponsorowany

Moda ubiera muzykę: premiera koszulki Wodecki Twist 2024

Wodecki Twist Festiwal: premiera koszulki marki QΠШ Robert Kupisz
Wodecki Twist Festiwal: premiera koszulki marki QΠШ Robert Kupisz Źródło: Kasia Jankowska
Piosenki Zbyszka Wodeckiego, jak i cała jego postać są nierozerwalną częścią polskiej muzyki. To artysta przemawiający do wielu pokoleń, którego utwory wciąż pozostają żywe i zyskują nowe brzmienie. W dniach 7-9 czerwca w Krakowie rozpoczyna się Wodecki Twist Festiwal, który stanowi hołd dla twórczości artysty. Z tej okazji, w ramach partnerstwa marka QΠШ Robert Kupisz stworzyła koszulkę z wizerunkiem artysty – grafiką autorstwa genialnego Andrzeja Pągowskiego. Partnerem wydarzenia jest Alior Bank.

Trudno znaleźć artystę łączącego pokolenia, rozumianego w różnych czasach i w różnej rzeczywistości. Takich twórców jest niewielu i bez wątpienia jednym z nich był Zbigniew Wodecki. Dlatego właśnie krakowski Festiwal upamiętniający jego artystyczne dokonania, wzbudza tak szerokie zainteresowanie publiczności. Doceniają to także inni artyści, którzy w tak nietuzinkowych postaciach dostrzegają artystyczną inspirację.

Subtelny wizerunek legendy

4 czerwca 2024 roku w warszawskiej restauracji Locale szerszej publiczności został zaprezentowany efekt połączenia mody i muzyki. Ania Borowska, współtwórczyni i współwłaścicielka marki QΠШ Robert Kupisz opowiadała o tym, skąd wziął się pomysł na koszulkę z wizerunkiem Wodeckiego.

Zaprezentowany projekt to efekt marzeń o kolekcji koszulek LEGENDS ON LEGENDS, marzeń o tym, by promować na nich osoby, które są wyjątkowe i wnoszą do rzeczywistości coś więcej, niż modę. Chciałam, byśmy mogli nosić je na koszulkach. Na spotkaniu z Kasią Wodecką rozmawiałyśmy o Wodecki Twist Festiwal w Krakowie. Wtedy opowiedziałam jej o koszulkach i postanowiłyśmy połączyć siły. Stwierdziłyśmy, że możemy się wzajemnie zainspirować i stworzyć wyjątkowy produkt – opowiadała Anna Borkowska.

Autorem grafiki jest Andrzej Pągowski, który idealnie oddał zamysł projektu i wyjątkową osobowość artysty. Stworzył sztukę, którą przeniesiono na ubranie, jednocześnie pamiętając o tym, że to projekt komercyjny. Dzięki temu powstał produkt, który łączy pokolenia.

- T-Shirt jest pewnego rodzaju wizytówką. Zbigniew Wodecki jest mi bardzo bliską postacią. Myślę, że wiele osób nosząc taką koszulkę, będzie pokazywać właśnie to, że kochamy tę muzykę, lubimy te przeboje – opowiadał podczas wtorkowej prezentacji festiwalowych koszulek Andrzej Pągowski.

Koszulki tworzą limitowaną kolekcję, chętni mogą zakupić ją na stronie internetowej i w trakcie trwania festiwalu Wodecki Twist.

Anna Borowska, Ania Rusowicz, Kasia Wodecka-Stubbs i Andrzej Pągowski na premierze koszulki z wizerunkiem Zbigniewa Wodeckiego

- Zamysł był taki, że kupując koszulkę na festiwalu zyskuje się znakomity element modowy, ale także wyjątkowe wspomnienie – opisywała Anna Borowska.

Alior wspiera kulturę

Alior Bank pełni rolę mecenatu Festiwalu Wodecki Twist, dbając o to by wyższa kultura mogła się rozwijać. W tym roku do dyspozycji gości Festiwalu będzie Strefa Chill Alior Banku, usytuowana pod samym Wawelem, a więc w miejscu wyjątkowym. To właśnie tam, w niedzielę 9 czerwca od godz. 12.00 uczestników Festiwalu czeka dobra zabawa i muzyczna uczta. Spotkają się tam wszyscy entuzjaści muzyki Zbigniewa Wodeckiego.

- Nasza współpraca z Fundacją Zbigniewa Wodeckiego i z Panią Katarzyną Wodecką-Stubbs rozpoczęła się już w ubiegłym roku. W ramach promocji jednej z usług Alior Banku – Alior Pay – stworzyliśmy utwór „Wróć”, w którym wykorzystaliśmy fragmenty utworu "Lubię wracać tam gdzie byłem”. Uznaliśmy, że współpraca z Festiwalem będzie naturalną kontynuacją tego projektu. Nie bez znaczenia był też sposób prowadzenia projektu i bardzo dobra atmosfera współpracy. Piosenki Pana Zbigniewa Wodeckiego znają i lubią wszyscy, więc jest to temat bardzo nośny i atrakcyjny – opowiadała Magdalena Lewicka, dyrektor departamentu Marketingu, PR i Relacji z klientem w Alior Banku.

Wodecki Twist po raz siódmy

To wydarzenie łączące pokolenia, które także odkrywa nowych twórców. W krakowskim Festiwalu biorą udział znakomici artyści, m.in. Ania Rusowicz, Alicja Majewska, Natalia Kukulska, Anna Maria Jopek. Zaplanowane są koncerty młodych wykonawców, a także Mitch&Mitch, czyli powrót do kolejnej muzycznej legendy.

Tegoroczną edycję Festiwalu można określić mianem podróży w czasie. Do Krakowa przybędzie wielu znakomitych artystów, aby przypomnieć publiczności najpiękniejsze piosenki z lat 70., zaprezentować najnowsze polskie utwory, które wzruszają i inspirują.

- Cieszę się, że festiwalowi zaczyna towarzyszyć atmosfera lilfestyle, czyli dobrego życia w atmosferze dobrej muzyki – podkreśla Kasia Wodecka-Stubbs, córka artysty i prezeska Fundacji im. Zbigniewa Wodeckiego.

Pierwszy dzień festiwalu tradycyjnie rozpoczyna się spotkaniami z chórami. W piątek, 7 czerwca, w samo południe na Rynku Głównym w Krakowie wystąpią chóry z całej Polski. Mieszkańcy Krakowa, turyści, goście festiwalowi oraz rodzina i bliscy Zbigniewa Wodeckiego wraz z towarzyszeniem chórów wykonają wspólnie „Zacznij od Bacha”. Najlepiej uczestniczyć w tym wydarzeniu w koszulce z wizerunkiem legendy. Jak stwierdził Andrzej Pągowski: „Kupisz, nie kupisz – ponosić warto”.

Źródło: Alior Bank