Jan Kanty Pawluśkiewicz Honorowym Ambasadorem Ziem Górskich

Jan Kanty Pawluśkiewicz Honorowym Ambasadorem Ziem Górskich

Dodano:   /  Zmieniono: 
Kompozytor Jan Kanty Pawluśkiewicz otrzyma tytuł Honorowego Ambasadora Ziem Górskich, który przyznaje zrzeszające firmy i samorządy z Beskidów i Tatr stowarzyszenie Koalicja Marek Ziem Górskich ? poinformował w piątek rzecznik burmistrza Żywca Tomasz Terteka.

- W sobotę w Żywcu ogłoszone zostaną wyniki plebiscytu na "Osobowość Ziem Górskich", który organizuje Koalicja. Podczas gali wręczony zostanie tytuł Honorowego Ambasadora Ziem Górskich, który w tym roku odbierze kompozytor Jan Kanty Pawluśkiewicz? - powiedział Terteka. Rzecznik uzasadnił wybór faktem, że kompozytor zawsze podkreślał swoje związki z rodzinnym Nowym Targiem, a w jego twórczości, szczególnie w oratorium "Nieszpory Ludźmierskie", można dostrzec silne elementy regionalne.

Terteka przypomniał, że w przeszłości tytuł otrzymali: córka ostatniego właściciela dóbr żywieckich księżna Maria Krystyna Habsburg, sportowcy Justyna Kowalczyk i Adam Małysz, a rok temu ówczesny marszałek Sejmu Bronisław Komorowski.

Jan Kanty Pawluśkiewicz urodził się w 1942 roku w Nowym Targu. Jest kompozytorem - autorem piosenek, muzyki teatralnej i filmowej. Karierę artystyczną rozpoczął w 1967 roku współtworząc z markiem Grechutą grupę Anawa. Jest związany z Piwnicą pod Baranami i Teatrem STU w Krakowie, a także Teatrem Narodowym i Teatrem Powszechnym w Warszawie.

Konkurs na "Osobowość Ziem Górskich" jest formą promocji osób związanych z górami, którzy są liderami lokalnych społeczności. Nagrody przyznawane są w kategoriach: Mały, Średni oraz Duży Przedsiębiorca, Dziennikarz, Samorządowiec-Polityk, a także tytułowej - Osobowość Ziem Górskich.

Celem Koalicji Marek Ziem Górskich jest między innymi promowanie ludzi, walorów turystycznych i ekonomicznych jednego z najczystszych ekologicznie obszarów w naszym kraju. Podstawowym celem Koalicji jest doprowadzenie do sytuacji, w której firmy z terenów górskich będą mogły zwiększyć sprzedaż wytwarzanych przez siebie produktów dzięki wykorzystywaniu pozytywnego wizerunku regionu Żywiecczyzny i Podhala opartym na krajobrazie i ekologii.

em