Muzyka i nowoczesne sztuki wizualne spotkają się w specjalnie zaaranżowanym hangarze podczas tegorocznej edycji Heinecken Open'er Festival. W wystawie zatytułowanej "Video Killed The Radio Star" weźmie udział m.in. Wilhelm Sasnal.
Multimedialna wystawa Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie na tegorocznej edycji Festiwalu Open’er przygląda się związkom muzyki i sztuk wizualnych, kładąc akcent na muzykę popularną widzianą okiem sztuki wideo. W zaadaptowanym na przestrzeń muzealną bunkrze na gdyńskim lotnisku festiwalowicze będą mieli możliwość przyjrzeć się muzyce obudowanej w warstwę wizualną oraz odczytać rozmaite skojarzenia i estetyczne możliwości płynące z połączenia muzyki i ruchomego obrazu.
Instalacje wideo i klipy muzyczne
Wystawa prezentuje najciekawsze prace i instalacje wideo z ostatnich dziesięciu lat, a także wybór teledysków, robionych przez znanych artystów sztuk wizualnych dla zaprzyjaźnionych z nimi grup. Unikalne klipy Kim Gordon, Harmony Korine czy Richarda Kerna dla Sonic Youth, Charlesa Atlasa dla Antony and the Johnsons, Jeremy’ego Dellera dla Manic Street Preachers oraz Braci Chapman dla PJ Harvey ukazują obszar wspólny i zbliżenie muzyki rockowej oraz środowiska artystycznego od początku lat osiemdziesiątych do współczesności.
Artyści wizualni biorący udział w wystawie podejmują dialog z muzyką popularną, traktując ją jako formę komunikacji oraz fenomen kultury masowej. Wzlot i upadek legendy MTV na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych, pojawienie się zjawiska clubbingu oraz kult muzyków-celebrytów stają się przedmiotem refleksji oraz punktem odniesienia do realizacji artystycznych strategii.
Wideoklip - dodatek do muzyki czy dzieło sztuk plastycznych
Wystawa pokazuje, jak artyści bawią się dokumentalną formą reprezentacji subkultur młodzieżowych (Mark Leckey, Rineke Dijkstra) oraz manipulują materiałem wideo w oparciu o ścieżkę dźwiękową (Anri Sala, Jonathan Horowitz). Szczególne miejsce w ramach wystawy zajmują interwencje w konwencję mainstreamowego teledysku (Deimantas Narkevičius, Wilhelm Sasnal, Anna Molska, Anna Zaradny). Podejmując dyskusję z kliszą wideoklipu, artyści dokonują kreacji nowych znaczeń. Teledysk jako forma filmowa z podkładem muzycznym staje się nie tyle próbą wizualizacji utworu muzycznego co koniem trojańskim, za pomocą którego artyści przemycają własne wartości, skojarzenia, osobistą poetykę.
Codziennie o 16:30, po wystawie "Video Killed the Radio Star" oprowadza jej kuratorka Natalia Sielewicz.
em, mat. prasowe
Instalacje wideo i klipy muzyczne
Wystawa prezentuje najciekawsze prace i instalacje wideo z ostatnich dziesięciu lat, a także wybór teledysków, robionych przez znanych artystów sztuk wizualnych dla zaprzyjaźnionych z nimi grup. Unikalne klipy Kim Gordon, Harmony Korine czy Richarda Kerna dla Sonic Youth, Charlesa Atlasa dla Antony and the Johnsons, Jeremy’ego Dellera dla Manic Street Preachers oraz Braci Chapman dla PJ Harvey ukazują obszar wspólny i zbliżenie muzyki rockowej oraz środowiska artystycznego od początku lat osiemdziesiątych do współczesności.
Artyści wizualni biorący udział w wystawie podejmują dialog z muzyką popularną, traktując ją jako formę komunikacji oraz fenomen kultury masowej. Wzlot i upadek legendy MTV na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych, pojawienie się zjawiska clubbingu oraz kult muzyków-celebrytów stają się przedmiotem refleksji oraz punktem odniesienia do realizacji artystycznych strategii.
Wideoklip - dodatek do muzyki czy dzieło sztuk plastycznych
Wystawa pokazuje, jak artyści bawią się dokumentalną formą reprezentacji subkultur młodzieżowych (Mark Leckey, Rineke Dijkstra) oraz manipulują materiałem wideo w oparciu o ścieżkę dźwiękową (Anri Sala, Jonathan Horowitz). Szczególne miejsce w ramach wystawy zajmują interwencje w konwencję mainstreamowego teledysku (Deimantas Narkevičius, Wilhelm Sasnal, Anna Molska, Anna Zaradny). Podejmując dyskusję z kliszą wideoklipu, artyści dokonują kreacji nowych znaczeń. Teledysk jako forma filmowa z podkładem muzycznym staje się nie tyle próbą wizualizacji utworu muzycznego co koniem trojańskim, za pomocą którego artyści przemycają własne wartości, skojarzenia, osobistą poetykę.
Codziennie o 16:30, po wystawie "Video Killed the Radio Star" oprowadza jej kuratorka Natalia Sielewicz.
em, mat. prasowe