Prawdopodobnie za atakiem na słynny obraz "Wolność wiodąca lud na barykady" pędzla Eugène'a Delacroix stoi kobieta, która odrzuca oficjalny raport władz USA w sprawie zamachów z 11 września.
W czwartek 7 lutego 28-letnia kobieta dokonała aktu wandalizmu na słynnym obrazie, wystawianym w oddziale Luwru w Lens na północy Francji. Zanim kobieta została obezwładniona i zatrzymana przez strażnika, zdążyła czarnym flamastrem napisać na obrazie "AE911".
Psychiatrzy stwierdzili, że kobieta jest niezrównoważona psychicznie.
Luwr potwierdził dziś, że obraz jest nieuszkodzony. Jak się okazało, tusz flamastra nie zniszczył płótna, bowiem nie zdołał przeniknąć przez wierzchnią warstwę lakieru.
Zdaniem części komentatorów, "AE911" to odwołanie do grupy "Architects & Engineers for 9/11 Truth" (Architekci i Inżynierowie dla Prawdy o 11 września). AE911Truth to organizacja non-profit, która chce ujawniania prawdy o tym, jak doszło do zawalenia się budynków World Trade Center 1, 2 oraz 7 11 września 2001 r.
Eugène Delacroix (1798 - 1863) był czołowym przedstawicielem francuskiego romantyzmu, który do malarstwa wprowadził kolor i swobodny ruch pędzla, otwierając m.in. drogę impresjonizmowi. Nowością, którą wprowadził Delacroix było bezpośrednie komentowanie aktualnych wydarzeń politycznych, dotąd pojawiających się w postaci alegorii. Delacroix sympatyzował z rewolucją lipcową 1830 r.
zew, New York Daily News, ae911truth.org
Psychiatrzy stwierdzili, że kobieta jest niezrównoważona psychicznie.
Luwr potwierdził dziś, że obraz jest nieuszkodzony. Jak się okazało, tusz flamastra nie zniszczył płótna, bowiem nie zdołał przeniknąć przez wierzchnią warstwę lakieru.
Zdaniem części komentatorów, "AE911" to odwołanie do grupy "Architects & Engineers for 9/11 Truth" (Architekci i Inżynierowie dla Prawdy o 11 września). AE911Truth to organizacja non-profit, która chce ujawniania prawdy o tym, jak doszło do zawalenia się budynków World Trade Center 1, 2 oraz 7 11 września 2001 r.
Eugène Delacroix (1798 - 1863) był czołowym przedstawicielem francuskiego romantyzmu, który do malarstwa wprowadził kolor i swobodny ruch pędzla, otwierając m.in. drogę impresjonizmowi. Nowością, którą wprowadził Delacroix było bezpośrednie komentowanie aktualnych wydarzeń politycznych, dotąd pojawiających się w postaci alegorii. Delacroix sympatyzował z rewolucją lipcową 1830 r.
zew, New York Daily News, ae911truth.org