Dwa dni po brytyjskiej premierze, jeszcze przed wejściem do brytyjskich kin, film "Prawdziwa historia króla skandali ("The Look of Love") trafia do Polski. 18, 20 i 21 kwietnia można go będzie zobaczyć w Krakowie na festiwalu Off Film Camera. To historia słynnego "króla Soho'" właściciela brytyjskiego imperium erotycznego.
Do ogólnokrajowej dystrybucji w Wielkiej Brytanii film trafi 26 kwietnia, a w Polsce znajdzie się w kinach 31 maja. Wcześniej gościł m.in. na festiwalach Sundance, Berlinie i Glasgow. Teraz zostanie pokazany na krakowskim festiwal Off Plus Camera.
Film opowiada o Paulu Raymondzie, wydawcą magazynów erotycznych, okrzykniętym także brytyjskim królem świata pornografii, nocnych klubów i nieruchomości w słynnej londyńskiej dzielnicy Soho. Raymond był na początku lat 90. ubiegłego stulecia najbogatszym Brytyjczykiem. W 2008 roku, gdy zmarł, jego majątek szacowano na co najmniej 650 milionów funtów. Do historii przeszedł też jako katalizator rewolucji seksualnej na Wyspach Brytyjskich. Zrobił fortunę na czymś, o czym w jego czasach nie mówiło się publicznie.
Do jego słynnego kabaretu „The Raymond Revuebar” przychodziły największe gwiazdy muzyki, m. in. Beatlesi, Rolling Stonesi czy Frank Sinatra.
Historia Raymonda jest historią biedaka, który wdrapał się na szczyt. Chłopiec z robotniczej rodziny, który przyjechał do Londynu z kilkoma szylingami w kieszeni, po latach stał się najbogatszym Brytyjczykiem (1992) .
Film nakręcił Michael Winterbottom. W główną rolę wcielił się Steve Coogan, a partnerują mu Anna Friel, (jako żona Raymonda) oraz Tamsin Egerton i Imogen Poots. Scenariusz napisał Matt Greenhalgh, współautor sukcesu filmu "Control".
Tytuł filmu The look of love pochodzi z piosenki Burta Bacharacha, którą śpiewa filmowa córka Raymonda, Debbie. „Raymond był jej oddany i spełniał wszystkie jej zachcianki. Praktycznie zawsze stawiała na swoim” – mówi grająca ją Imogen Poots.
Off Plus Camera, Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego w Krakowie jest coroczną imprezą, skupiającą się na kinie niezależnym i promocji młodych twórców. W konkursie głównym ‘Wytyczanie drogi’, w którym startuje dwanaście pierwszych bądź drugich filmów walczących o Krakowską Nagrodę Filmową w wysokości 100 tysięcy dolarów. Poza konkursową dwunastką, na program Off Plus Camera składają się najnowsze, entuzjastycznie przyjęte przez krytykę tytuły z międzynarodowego obiegu festiwalowego, z których większość prezentowana jest w Polsce premierowo, cykle narodowe, sekcje tematyczne takie jak ‘From the Gut’ (skupiona na amerykańskim kinie niezależnym), a także retrospektywy wybitnych twórców i specjalna sekcja ‘Nadrabianie zaległości’, poświęcona filmom z ostatnich dziesięciu lat, które z różnych przyczyn nie trafiły do polskiej dystrybucji. Projekcje festiwalowe odbywa się w małych i średnich kinach, w hołdzie dla małych kin studyjnych i Dyskusyjnych Klubów Filmowych, które były ostoją kina artystycznego w latach komunistycznej opresji. Imprezami towarzyszącymi są wykłady, spotkania z twórcami, panele dyskusyjne i wydarzenia muzyczne.
em, mat. prasowe
Film opowiada o Paulu Raymondzie, wydawcą magazynów erotycznych, okrzykniętym także brytyjskim królem świata pornografii, nocnych klubów i nieruchomości w słynnej londyńskiej dzielnicy Soho. Raymond był na początku lat 90. ubiegłego stulecia najbogatszym Brytyjczykiem. W 2008 roku, gdy zmarł, jego majątek szacowano na co najmniej 650 milionów funtów. Do historii przeszedł też jako katalizator rewolucji seksualnej na Wyspach Brytyjskich. Zrobił fortunę na czymś, o czym w jego czasach nie mówiło się publicznie.
Do jego słynnego kabaretu „The Raymond Revuebar” przychodziły największe gwiazdy muzyki, m. in. Beatlesi, Rolling Stonesi czy Frank Sinatra.
Historia Raymonda jest historią biedaka, który wdrapał się na szczyt. Chłopiec z robotniczej rodziny, który przyjechał do Londynu z kilkoma szylingami w kieszeni, po latach stał się najbogatszym Brytyjczykiem (1992) .
Film nakręcił Michael Winterbottom. W główną rolę wcielił się Steve Coogan, a partnerują mu Anna Friel, (jako żona Raymonda) oraz Tamsin Egerton i Imogen Poots. Scenariusz napisał Matt Greenhalgh, współautor sukcesu filmu "Control".
Tytuł filmu The look of love pochodzi z piosenki Burta Bacharacha, którą śpiewa filmowa córka Raymonda, Debbie. „Raymond był jej oddany i spełniał wszystkie jej zachcianki. Praktycznie zawsze stawiała na swoim” – mówi grająca ją Imogen Poots.
Off Plus Camera, Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego w Krakowie jest coroczną imprezą, skupiającą się na kinie niezależnym i promocji młodych twórców. W konkursie głównym ‘Wytyczanie drogi’, w którym startuje dwanaście pierwszych bądź drugich filmów walczących o Krakowską Nagrodę Filmową w wysokości 100 tysięcy dolarów. Poza konkursową dwunastką, na program Off Plus Camera składają się najnowsze, entuzjastycznie przyjęte przez krytykę tytuły z międzynarodowego obiegu festiwalowego, z których większość prezentowana jest w Polsce premierowo, cykle narodowe, sekcje tematyczne takie jak ‘From the Gut’ (skupiona na amerykańskim kinie niezależnym), a także retrospektywy wybitnych twórców i specjalna sekcja ‘Nadrabianie zaległości’, poświęcona filmom z ostatnich dziesięciu lat, które z różnych przyczyn nie trafiły do polskiej dystrybucji. Projekcje festiwalowe odbywa się w małych i średnich kinach, w hołdzie dla małych kin studyjnych i Dyskusyjnych Klubów Filmowych, które były ostoją kina artystycznego w latach komunistycznej opresji. Imprezami towarzyszącymi są wykłady, spotkania z twórcami, panele dyskusyjne i wydarzenia muzyczne.
em, mat. prasowe