Amerykańska branża spożywcza wpadła na zupełnie nowy pomysł prowadzenia kampanii reklamowej - zamiast cieszyć oczy klientów billboardami z apetycznie wyglądającymi stekami, postanowiła stworzyć billboardy które... pachną stekiem. W ten sposób oprócz zmysłu wzroku, oddziałują również na węch co ma ułatwić klientowi decyzję o zakupie wołowiny nowego gatunku.
- Węch jest zmysłem bardzo silnie powiązanym z pamięcią i emocją, dlatego świetnie wzmacnia działanie tradycyjnych reklam - tłumaczy Murray Dameron z firmy ScentAit Technologies, która teraz postanowiła wznieść dziedzinę reklamy zapachowej na nowy poziom.
Billboard nowego typu znajdzie się przy ruchliwej trasie w Północnej Karolinie. Wokół reklamy będzie unosić się zapach dobrze wysmażonego steka, co będzie możliwe dzięki specjalnej dmuchawie umieszczonej pod reklamą. Zapach będzie najmocniejszy w godzinach szczytu, gdy drogą przejeżdża szczególnie wiele samochodów. - Otaczają nas reklamy w wielkich ilościach, trzeba być kreatywnym, żeby się przebić i dotrzeć do uwagi klienta - mówi Angie Hunter z sieci sklepów spożywczych, która reklamuje się zapachowym billboardem.
Billboard nowego typu znajdzie się przy ruchliwej trasie w Północnej Karolinie. Wokół reklamy będzie unosić się zapach dobrze wysmażonego steka, co będzie możliwe dzięki specjalnej dmuchawie umieszczonej pod reklamą. Zapach będzie najmocniejszy w godzinach szczytu, gdy drogą przejeżdża szczególnie wiele samochodów. - Otaczają nas reklamy w wielkich ilościach, trzeba być kreatywnym, żeby się przebić i dotrzeć do uwagi klienta - mówi Angie Hunter z sieci sklepów spożywczych, która reklamuje się zapachowym billboardem.
Efektem ubocznym reklamy może być to, że pod billboardem zbiorą się wszystkie okoliczne psy i inne mięsożerne drapieżniki. Nie rozumiejąc idei reklamy mogą być lekko rozczarowane.
arb, CBS