Iwona Ławecka-Marczewska, redaktor naczelna designdoc.pl: Projektanci z pani generacji widzą swoją rolę inaczej niż poprzednicy. Coraz częściej spotykam się z tym, że młodzi designerzy nie tworzą jedynie mebla czy lampy, lecz projektują doświadczenia i emocje związane z ich użytkowaniem. Kolekcja „Dare to feel”, którą zaprezentowała pani w tym roku na najważniejszych na świecie targach wyposażenia wnętrz Salone del Mobile w Mediolanie, powstała, bo dostrzegła pani istotny problem związany z intymnością. Co konkretnie było punktem wyjścia do pracy nad projektem?
Alicja Czop: Szukałam tematu do dogłębnego zbadania, problematyki, którą mogłabym podjąć w pracy dyplomowej. Zagadnienie intymności wypłynęło w rozmowie z przyjaciółką. Zaintrygowało mnie, że każda z nas inaczej ją postrzega. Wyszłam od mojego własnego podejścia do bliskości i zmysłowości. Potem postanowiłam przeanalizować temat z osobami z pokolenia Y, którego, jako rocznik 1992, jestem przedstawicielką. Przeprowadziłam badanie na grupie osób, które zechciały podzielić się ze mną swoimi przemyśleniami i doświadczeniami.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.