Pseudoszkolenia i pseudoteorie. „Analizując zjawisko przywództwa, potrzebne jest szersze spojrzenie”

Pseudoszkolenia i pseudoteorie. „Analizując zjawisko przywództwa, potrzebne jest szersze spojrzenie”

Spotkanie biznesowe
Spotkanie biznesowe Źródło: Shutterstock / Rawpixel.com
Liderzy, jako źródło kreatywnych pomysłów, powinni być elastyczni (rezyliencyjni) w postrzeganiu szans i zagrożeń odnośnie budowania scenariuszy przyszłości i przygotowani do natychmiastowego reagowania na zmiany.

Trzeba pokusić się o stwierdzenie, że niemal każdy temat, jaki da się dziś wyobrazić, może być bezpośrednio lub pośrednio związany z przywództwem. Skutkuje to ogromną liczbą książek, publikacji, szkoleń i warsztatów oferujących obserwacje i spostrzeżenia w tej dziedzinie.

Bombardują nas artykuły zatytułowane: „Trzy najważniejsze cechy, jakie mają najlepsi przywódcy…”, „Co wyróżnia najlepszych przywódców…”, „Jak rozwijać umiejętności przywódcze”..., itp. itd.

W sytuacji, gdy wokół mnożą się wyzwania, zapotrzebowanie na coraz bardziej specyficzne kompetencje i umiejętności przywódcze rośnie. Proporcjonalnie do potrzeb, rośnie zatem podaż kursów ukierunkowanych na pomoc osobom zainteresowanym nabyciem atrybutów, które są stereotypowo kojarzone z przywództwem. Są wśród nas także ci, którzy posiadają je niejako „od urodzenia”.

Źródło: Wprost