Kobiece emocje w pracy? „Trzeba być sobą, trzeba być autentycznym”

Kobiece emocje w pracy? „Trzeba być sobą, trzeba być autentycznym”

Kobieta w biurze
Kobieta w biurze Źródło: Shutterstock / insta_photos
Próbując dorównać męskiemu stereotypowi, kobiety do niedawna czuły się zobligowane tłumić emocje w miejscu pracy. Dzisiejsze podejście zwraca uwagę i kładzie nacisk na to, że trzeba być sobą, trzeba być autentycznym.

Emocje i uczucia kierują mężczyznami tak samo jak kobietami i niewątpliwie zawsze mają większy lub mniejszy wpływ na każdą z podejmowanych przez nas decyzji. Łatwość i zdolność uzewnętrzniania przeżyć w danej chwili, umiejętność dzielenia się nimi w otwarty i bezpośredni sposób, czyli autentyczność w komunikowaniu uczuć i emocji, stereotypowo zazwyczaj utożsamiane są jednak z kobiecością.

Nadmierna z kolei samokontrola oraz opanowanie kojarzone są z twardym, męskim sposobem radzenia sobie z emocjami.

Próbując dorównać męskiemu stereotypowi, kobiety do niedawna czuły się zobligowane tłumić emocje w miejscu pracy. Dzisiejsze podejście zwraca uwagę i kładzie nacisk na to, że trzeba być sobą, trzeba być autentycznym. Dlatego szczere, choć nie zawsze doskonałe wyrażanie emocji i uczuć przestaje być postrzegane jako dowód słabości, a raczej jako potwierdzenie umiejętności odpowiedniego zarządzania własnymi emocjami, a tym samym budowania głębszych relacji z innymi, również biznesowych.

Kobiecy sposób radzenia sobie z uczuciami dokładnie wpisuje się dziś w to stanowisko.

Źródło: Wprost