Kobiety wnoszą do biznesu odmienny punkt widzenia. „Robią rzeczy inaczej i z innych powodów”

Kobiety wnoszą do biznesu odmienny punkt widzenia. „Robią rzeczy inaczej i z innych powodów”

Kobieta i mężczyzna w biurze
Kobieta i mężczyzna w biurze Źródło: Shutterstock / insta_photos
Wiadomo, że kobiety często robią rzeczy inaczej i z innych powodów niż mężczyźni oraz postępują inaczej i z innych powodów niż mężczyźni. Pogląd, że kobiety wnoszą do biznesu odmienny punkt widzenia niż mężczyźni, ponieważ większość kobiet, a nie mężczyzn, zwraca uwagę na problemy istotne dla kobiet – poza rozszerzeniem pola badań – przyczynia się do powstawania bardziej obiektywnej wiedzy biznesowej, a zatem i ekonomicznej.

Badania pokazują, iż kobiety zazwyczaj zorientowane są holistycznie, inkluzyjnie i długoterminowo, starając się tworzyć środowisko i kulturę, w której ważne jest, aby inne osoby, bez względu na swoją odmienność, czuły się bardziej komfortowo.

Ukierunkowane są na klienta, z zachowaniem wysokich standardów etyki i uczciwości. Zysk nie jest zwykle ich głównym celem. Zakładają więcej przedsiębiorstw społecznych.

Bardzo często przyczyną zakładania własnego biznesu przez kobiety jest chęć uzyskania lepszej równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym, a także dlatego, że dotarły do szklanego sufitu (utrudnień awansowych) w pracy.

Kobiety rozpoczynają własną działalność gospodarczą w celu wypełnienia luki w zakresie dostępności produktów lub usług dla własnej rodziny. Mają tendencję do prowadzenia biznesu, w którym zatrudniają mniej niż pięciu pracowników. Zdolność do słuchania, konsensualny styl zarządzania, wrażliwość na widzenie wszystkiego w większym rozmiarze.

Źródło: Wprost