„Popatrz, to twój powiat” – mówi lektor. Tak zaczyna się każdy ze spotów, których Prawo i Sprawiedliwość wyprodukowało dziesiątki. Następnie odbiorca widzi inwestycje, które powstały w danym powiecie za rządów PiS. Czasami jest to remont gminnej drogi, czasami utworzenie nowych miejsc w żłobku, innym razem modernizacja szkoły albo budowa muzeum.
„Możliwe było to dzięki rządowi Zjednoczonej Prawicy, który zmienił politykę Donalda Tuska, za którego rządów nie było środków na nic. Nie wracajmy do Tuska. Twój powiat ma dla nas znaczenie. Zawsze będziemy o niego dbali” – podsumowuje lektor.
Inną wersję spotu widzi mieszkaniec powiatu gryfickiego, inną mieleckiego, a inną świdnickiego. Reklamy targetowane są jednak nie tylko pod kątem miejsca zamieszkania odbiorców, ale również ich wieku czy zainteresowań. Z danych Centrum przejrzystości reklam Google wynika, że komitet PiS od 1 do 11 września opublikował 348 reklam, wydając ponad milion złotych. Niemal siedem razy więcej niż Koalicja Obywatelska.
– To strzały snajperskie, a nie seria z pepeszy – ocenia w rozmowie z „Wprost” doktor Mirosław Oczkoś, specjalista ds. wizerunku i marketingu politycznego.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.