Do wyborów parlamentarnych pozostało już tylko 15 dni. Niemal każdego dnia media publikują wyniki najnowszych sondaży, w których pracownie badawcze sprawdzają szanse poszczególnych partii na zwycięstwo. Kandydaci objeżdżają kraj, spotykają się z wyborcami i organizują liczne konferencje prasowe, aby przekonać ich do głosowania na swoje formacje polityczne.
Wybory parlamentarne 2023. Perełki z kampanii wyborczej
Nieodłącznym elementem każdej kampanii wyborczej są plakaty i grafiki, które mają promować poszczególnych kandydatów. W przypadku tegorocznych wyborów parlamentarnych, podobnie jak w poprzednich latach, pojawiła się spora grupa polityków, których fantazja i kreatywność nie znają granic.
Niektórzy stosując zasadę, że liczy się przede wszystkim prosty przekaz, stawiają na oryginalne formy graficzne. Część kandydatów wykorzystuje swoje nazwisko, przekuwając je w zabawną treść, która może zostać zapamiętana przez wyborców. Inni wykorzystują nawet produkty spożywcze, pokazując swoje twarze m.in. na czekoladowych wafelkach, ogórkach kiszonych czy butelce z żurkiem. O krok dalej poszła Emilia Skibińska z Lewicy, która wpadła na pomysł promowania się przy pomocy smakowych prezerwatyw.
Galeria:
Wybory parlamentarne 2023. Oto największe „gwiazdy” kampanii wyborczej
Jest też grupa polityków, którzy postanowili zainteresować wyborców swoją kandydaturą tworząc plakaty, na których pozują do góry nogami. W mediach społecznościowych można znaleźć wiele perełek z tegorocznej kampanii. Pozostaje jedynie pytanie, czy tego typu forma specyficznego marketingu politycznego przełoży się na wysokie poparcie dla poszczególnych kandydatów.
Czytaj też:
Sondaż. Kaczyński i Tusk zmierzą się w pojedynku na słowa? Tego chcą PolacyCzytaj też:
Wynik będzie się ważył do ostatniej chwili. Najnowszy sondaż przed wyborami