Producenci i sprzedawcy aut są zaskoczeni tempem, w jakim kupujemy nowe samochody. W pierwszych dwóch miesiącach sprzedaż wzrosła o ponad 21 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. To rewelacyjny wynik, biorąc pod uwagę, że w 2006 r. wzrost wyniósł zaledwie 1,5 proc. - ocenia "Gazeta Prawna".
- Spodziewam się, że na koniec roku wzrost wyniesie nawet 19 proc. - mówi Wojciech Drzewiecki z firmy Samar monitorującej rynek motoryzacyjny. Ze statystyk pokazujących sprzedaż aut w poszczególnych miesiącach 2006 r. widać wyraźnie trend wzrostowy. Producenci i sprzedawcy aut liczą, że utrzyma się on w dalszej części roku. Wówczas na nasze drogi w 2007 roku mogłoby trafić 285 tysięcy nowych samochodów.
Po pierwszych dwóch miesiącach br. liderem sprzedaży z wynikiem 5955 samochodów była Toyota. To głownie efekt wprowadzenia do sprzedaży dwóch nowych modeli: Auris i nowej Corolli.
To właśnie wprowadzenie nowych modeli jest głównym czynnikiem wzrostu dla koncernów samochodowych. Rośnie też zapotrzebowanie na auta terenowe i quasi-terenowe.