Jednak poziom ogólny całej kampanii specjaliści oceniają raczej słabo. Wytykają partiom przede wszystkim małą pomysłowość i nadmierne skupienie na konfrontacji i walce. Krytykują zwłaszcza wymianę ciosów na spoty między Prawem i Sprawiedliwością a Platformą Obywatelską.
-Światowy lider Coca-Cola nigdy nie promuje się przez opozycję do Pepsi, a jest na szczycie. Pepsi, która z kolei zawsze krytykuje Coca-Colę, poza krajami arabskimi wszędzie pozostaje niezmiennie na drugim miejscu -porównuje Jacek Studziński z agencji TBWA.
- Platforma dała się wpędzić w grę PiS, a to oznacza, że jej wizerunek kształtują stratedzy partii Kaczyńskich - uważa Rafał Janek z Universal McCann Polska. - Zgrabnym zabiegiem jest słowo klucz kampanii "mordo ty moja", które wchodzi już nawet do języka potocznego. Atrakcyjna jest też konwencja filmowa spotów - ocenia Grzegorz Markowski z DDB.
Według Janka kampanie wszystkich partii są adresowane przede wszystkim do ich własnego elektoratu i nie zachęcą niezdecydowanych.
Eksperci dostrzegają jeszcze inny problem. -Zawsze kiedy przygotowujemy strategię reklamową, na koniec zastanawiamy się, jaki ma ona wpływ na markę. W tym wypadku marką jest Polska. A to, co prezentują w kampanii partie, tej marce nie służy - ocenia Markowski.
NAJSKUTECZNIEJSZE KAMPANIE WG EKSPERTÓW 1. PiS 19 pkt. 2. LiD 14 pkt. 3. PO 9 pkt. Poziom ogólny 13 pkt.