Kryzys finansowy zmusił władze telewizji Petersburg-Kanał 5 do zmniejszenia zatrudnienia o prawie 15 procent. Poza tym stacja ma zamknąć większość regionalnych redakcji. Tym samym nadawca przestanie być „kanałem rosyjskich regionów” – donosi "Kommersant".
Dziennik podaje, że Kanał 5 jest zmuszony do optymalizacji wydatków w związku z kryzysem finansowym. W listopadzie część pracowników straci pracę. Na 2009 rok właściciel kanału Narodowa Mediagrupa zalecił zmniejszenie budżetu stacji o około 60 procent. W tym roku budżet stacji wynosił 146 mln dolarów, przy czym zarząd kanału chciał, aby wynosił on 400 mln dolarów.
W październiku 2007 roku dekretem prezydenta Kanał 5 stał się ogólno rosyjskim nadawcą. Sieć została zbudowana w rekordowo szybkim czasie. Dzisiaj stacja nadaje w około 150. miastach w całym kraju. Obecnie oglądalność oscyluje wokół 1%, co daje 15 miejsce w rankingu najpopularniejszych kanałów telewizyjnych. W samym Petersburgu stacja zajmuje 6 miejsce z wynikiem około 5%. Dochody reklamowe wyniosły w ciągu 10 miesięcy tego roku 25-30 mln dolarów.
Kanał 5 zupełnie odcina się od koncepcji „ogólnonarodowego nadawcy rosyjskich regionów". Dzięki niej stacja z łatwością wygrała konkursy koncesyjne w prawie 80 regionach. Z 26 działających oddziałów regionalnych ma pozostać tylko 9. Studia służące do nadawania na żywo pozostaną tylko w Moskwie i Sankt Petersburgu.
Cięcia budżetowe czekają również innych nadawców. W Moskwie zwolnienia pracowników technicznych nastąpiły już w WGTRK (nadawcy 2 kanałów telewizji publicznej Rossija) i NTW. Obie firmy nie chcą komentować swojej sytuacji ekonomicznej. Władze Kanału Pierwszego i holdingu STS Media zapewniają, że ich sytuacja finansowa jest dobra i nie planują żadnych zwolnień. W przyszłym roku sytuacja nadawców ma ulec poprawie. Wydatki na reklamę w telewizji mają wzrosnąć o około 20%.
kr
W październiku 2007 roku dekretem prezydenta Kanał 5 stał się ogólno rosyjskim nadawcą. Sieć została zbudowana w rekordowo szybkim czasie. Dzisiaj stacja nadaje w około 150. miastach w całym kraju. Obecnie oglądalność oscyluje wokół 1%, co daje 15 miejsce w rankingu najpopularniejszych kanałów telewizyjnych. W samym Petersburgu stacja zajmuje 6 miejsce z wynikiem około 5%. Dochody reklamowe wyniosły w ciągu 10 miesięcy tego roku 25-30 mln dolarów.
Kanał 5 zupełnie odcina się od koncepcji „ogólnonarodowego nadawcy rosyjskich regionów". Dzięki niej stacja z łatwością wygrała konkursy koncesyjne w prawie 80 regionach. Z 26 działających oddziałów regionalnych ma pozostać tylko 9. Studia służące do nadawania na żywo pozostaną tylko w Moskwie i Sankt Petersburgu.
Cięcia budżetowe czekają również innych nadawców. W Moskwie zwolnienia pracowników technicznych nastąpiły już w WGTRK (nadawcy 2 kanałów telewizji publicznej Rossija) i NTW. Obie firmy nie chcą komentować swojej sytuacji ekonomicznej. Władze Kanału Pierwszego i holdingu STS Media zapewniają, że ich sytuacja finansowa jest dobra i nie planują żadnych zwolnień. W przyszłym roku sytuacja nadawców ma ulec poprawie. Wydatki na reklamę w telewizji mają wzrosnąć o około 20%.
kr