Darmowy dostęp do internetowych wydań gazet może już niedługo należeć do przeszłości. Wydawcy zastanawiają się nad wprowadzeniem opłat za korzystanie z ich stron, donosi „Le Monde”.
Darmowe internetowe wersje dzienników mogą nie przetrwać kryzysu. Wydawcy zastanawiają się nad przywróceniem systemu opłat za dostęp do artykułów.
Na początku lutego Bill Keller, redaktor naczelny amerykańskiego dziennika „New York Times", oświadczył, że w wydawnictwie przeprowadzono poważną dyskusję na temat sposobów zobligowania czytelników do płacenia za dostęp do internetowej wersji gazety. Jest to ostra zmiana kursu dla tej najbardziej znanej na świecie strony informacyjnej, która szczyci się 20. milionami odwiedzających miesięcznie. Wcześniej „New York Times” zrezygnował z pobierania opłat, licząc, że sama reklama wystarczy na pokrycie kosztów.
W Europie również zaczynają pojawiać się podobne głosy. Rick de Nolf, przedstawiciel belgijskiej grupy Roularta, oznajmił 17 marca, że „L’Express" wprowadza nową płatną wersję swej strony.
Wydawcy muszą uporać się z problemem, jak przekonać czytelników przyzwyczajonych do darmowego dostępu do artykułów w sieci. Niektóre dzienniki, tj. francuskie „Le Monde" i „Les Echos”, zastosowały model przejściowy – rodzaj hybrydy, w której część informacji jest darmowa, ale za dostęp do niektórych artykułów trzeba już zapłacić.
es
Na początku lutego Bill Keller, redaktor naczelny amerykańskiego dziennika „New York Times", oświadczył, że w wydawnictwie przeprowadzono poważną dyskusję na temat sposobów zobligowania czytelników do płacenia za dostęp do internetowej wersji gazety. Jest to ostra zmiana kursu dla tej najbardziej znanej na świecie strony informacyjnej, która szczyci się 20. milionami odwiedzających miesięcznie. Wcześniej „New York Times” zrezygnował z pobierania opłat, licząc, że sama reklama wystarczy na pokrycie kosztów.
W Europie również zaczynają pojawiać się podobne głosy. Rick de Nolf, przedstawiciel belgijskiej grupy Roularta, oznajmił 17 marca, że „L’Express" wprowadza nową płatną wersję swej strony.
Wydawcy muszą uporać się z problemem, jak przekonać czytelników przyzwyczajonych do darmowego dostępu do artykułów w sieci. Niektóre dzienniki, tj. francuskie „Le Monde" i „Les Echos”, zastosowały model przejściowy – rodzaj hybrydy, w której część informacji jest darmowa, ale za dostęp do niektórych artykułów trzeba już zapłacić.
es