Badanie przeprowadzone na grupie 1 000 osób w wieku o 12-19 lat dowiodło, że nastolatki z Wielkiej Brytanii nie mają pojęcia o kosztach życia – informuje „Daily Telegraph”.
Nastolatki lepiej znają ceny elektronicznych gadżetów niż chleba. Zapytani o cenę iPod’a Nano, byli w stanie określić ją niemal bezbłędnie. Pytanie o cenę chleba sprawiło więcej problemów. Większość pytanych obstawiła cenę powyżej 4 funtów, gdy tymczasem chleb nie kosztuje zazwyczaj więcej niż jeden.
Nastolatki radykalnie zawyżały ceny zarówno produktów spożywczych takich jak jaja, jak i domów. Badanie wykazało, że najsłabiej w kwestii finansów wypadły siedemnastolatki. W tym wieku, aż 70 proc. przyznaje się do swojej niewiedzy.
Nastolatki radykalnie zawyżały ceny zarówno produktów spożywczych takich jak jaja, jak i domów. Badanie wykazało, że najsłabiej w kwestii finansów wypadły siedemnastolatki. W tym wieku, aż 70 proc. przyznaje się do swojej niewiedzy.
Autorzy badania zwracają uwagę, że w obecnych czasach nie można pozwolić, by w dorosłe życie weszło pokolenie nie posiadające podstawowej wiedzy na temat prowadzenia domowych finansów.
MN