Ministerstwo Finansów chce zarobić na unieważnieniu starych banderol na papierosy - akcentuje "Gazeta Prawna".
Od 1 lipca na stare banderole na papierosy trzeba naklejać banderole legizacyjne - twierdzi resort finansów. "Nowe znaki akcyzy wprowadzono od 1 marca i zachowują one ważność przez sześć miesięcy. W konsekwencji stare banderole są ważne do końca sierpnia" - przekonują eksperci.
Jak zauważa gazeta, do tej pory zarówno producenci, dystrybutorzy, jak i samo Ministerstwo Finansów, termin sześciomiesięczny liczyli od 1 stycznia 2009 r., stąd utrata mocy starych banderol na papierosy podawana była jako 1 lipca. Zapomniano jednak o rozporządzeniu wprowadzonym razem z nową ustawą akcyzową. Takie wnioski potwierdzają eksperci ze spółki doradztwa podatkowego MDDP, a także inni prawnicy. Przedstawiane są wykładnie ustaw i rozporządzeń w tej sprawie.
Ustosunkowując się do tych argumentów, Ministerstwo Finansów odpowiedziało "GP" tylko tyle, iż "stare banderole tracą moc 30 czerwca, bo nowe weszły w życie 1 stycznia".
Szczegóły kontrowersji wokół starych banderol - w obszernej publikacji na łamach "Gazety Prawnej".
Jak zauważa gazeta, do tej pory zarówno producenci, dystrybutorzy, jak i samo Ministerstwo Finansów, termin sześciomiesięczny liczyli od 1 stycznia 2009 r., stąd utrata mocy starych banderol na papierosy podawana była jako 1 lipca. Zapomniano jednak o rozporządzeniu wprowadzonym razem z nową ustawą akcyzową. Takie wnioski potwierdzają eksperci ze spółki doradztwa podatkowego MDDP, a także inni prawnicy. Przedstawiane są wykładnie ustaw i rozporządzeń w tej sprawie.
Ustosunkowując się do tych argumentów, Ministerstwo Finansów odpowiedziało "GP" tylko tyle, iż "stare banderole tracą moc 30 czerwca, bo nowe weszły w życie 1 stycznia".
Szczegóły kontrowersji wokół starych banderol - w obszernej publikacji na łamach "Gazety Prawnej".