Koniec darmowej prasy w Internecie

Koniec darmowej prasy w Internecie

Dodano:   /  Zmieniono: 
Rupert Murdoch, właściciel największego na świecie koncernu medialnego News Corporation, zapowiedział wprowadzenie odpłatnego dostępu do internetowej wersji swoich gazet. O rewolucyjnym posunięciu potentata prasowego informuje dziennik „El Pais”.
– Dobre dziennikarstwo kosztuje – twierdzi Murdoch. Opłaty planuje wprowadzić od 2010 roku, a skłaniają go do tego straty, jakie ponosi News Corporation na darmowym upowszechnianiu prasy online.

Imperium Murdocha to nie tylko takie tytuły jak „The Wall Street Journal", „The Times” i „The Sun”, ale też m.in. stacje telewizyjne Fox oraz Sky, wydawnictwo HarperCollins  i portal MySpace. Obecnie jedynym periodykiem News Corporation, które czerpie zysk ze swojej internetowej wersji pozostaje „The Wall Street Journal”. Rewolucja cyfrowa stworzyła wiele nowych i tanich kanałów dystrybucji, ale to nie oznacza, że treści które są za ich pomocą udostępniane, stają się bezpłatne – podkreśla magnat.

Na świecie toczy się obecnie dyskusja na temat wprowadzenia odpłatnego korzystania z internetowych wydań prasy. Jak podaje „El Pais", problem stanową możliwa utrata czytelników prasy drukowanej spowodowana darmową cyfrową wersją gazet i trudność ze zrównoważeniem tej straty za pomocą reklam umieszczanych w Internecie.

Murdoch twierdzi, że jeśli ta metoda okaże się sukcesem, reszta mediów pójdzie jego śladem.

MG