O tym, że gry video nie są jedynie rozrywką i mogą szkodzić naszemu zdrowiu, mówi się od dawna. Dziś naukowcy odkryli, że skutki te mogą być inne dla kobiet i mężczyzn, pisze „El Mundo”.
Gry video to ogromna gałąź przemysłu i chyba tylko nieliczni łudzą się jeszcze, że stanowią one rozrywkę typowo dziecięcą. Niech ostatecznym argumentem dla tych wciąż nie przekonanych będzie fakt, że średnia wieku miłośników gier oscyluje wokół 35 lat!
Naukowcy z uniwersytetów Emory i Michigan w Stanach Zjednoczonych, odkryli, że to właśnie dorosłym video gry szkodzą najbardziej. Przebadali 562 osoby w wieku od 19 do 90 lat. Odpowiadały one na zawarte w kwestionariuszu pytania dotyczące stanu zdrowia i ducha oraz o ich codzienne zwyczaje.
Okazuje się, że miłośniczki gier video są narażone na depresję i mogą doświadczać reakcji obsesyjno – kompulsywnych, takich jak uzależnienie. Mężczyźni natomiast w dużo większym stopniu niż nie grający panowie cierpią na nadwagę lub otyłość.
Panie wolą gry stanowiące rozrywkę i zabawę, donosi dziennik. Mężczyźni te, w których liczy się konkurencja.
Naukowcy zadali badanym pytanie, co poświęciliby, aby spędzić więcej czasu przy grach. 25% odpowiedziało, że wolny czas lub inne hobby. 20%, że życie towarzyskie i rodzinne bądź sen. Mniej niż 10% byłoby gotowych odłożyć na bok pracę bądź edukację.
MG
Naukowcy z uniwersytetów Emory i Michigan w Stanach Zjednoczonych, odkryli, że to właśnie dorosłym video gry szkodzą najbardziej. Przebadali 562 osoby w wieku od 19 do 90 lat. Odpowiadały one na zawarte w kwestionariuszu pytania dotyczące stanu zdrowia i ducha oraz o ich codzienne zwyczaje.
Okazuje się, że miłośniczki gier video są narażone na depresję i mogą doświadczać reakcji obsesyjno – kompulsywnych, takich jak uzależnienie. Mężczyźni natomiast w dużo większym stopniu niż nie grający panowie cierpią na nadwagę lub otyłość.
Panie wolą gry stanowiące rozrywkę i zabawę, donosi dziennik. Mężczyźni te, w których liczy się konkurencja.
Naukowcy zadali badanym pytanie, co poświęciliby, aby spędzić więcej czasu przy grach. 25% odpowiedziało, że wolny czas lub inne hobby. 20%, że życie towarzyskie i rodzinne bądź sen. Mniej niż 10% byłoby gotowych odłożyć na bok pracę bądź edukację.
MG