Amerykański potentat fast-foodowy, McDonald’s, przegrał rozpoczętą osiem lat temu walkę z siecią malezyjskich restauracji McCurry o użycie przedrostka ‘Mc”. Zdaniem właściciela Złotych Łuków jest to naruszenie zastrzeżonego przez niego znaku handlowego. Właściciel azjatyckiej sieci tłumaczy natomiast, że „Mc” jest skrótem od Malaysian Chicken Curry (Malezyjski Kurczak w Curry) – donosi BBC.
Jak twierdzi prawnik McCurry, McDonald’s nie posiada wyłączności na prefiks "'Mc", dlatego inne sieci restauracyjne mogą go używać, jeżeli oferują inny rodzaj dań. 8 sierpnia Sąd Federalny w Kuala Lumpur przychylił się do tej opinii, uzasadniając, że nie ma dowodów na to, by azjatyckie restauracje podszywały się pod logo McDonald’s lub wykorzystywały go do celów marketingowych.
McDonald’s, który posiada w Malezji ponad 180 swoich lokali, pozwał McCurry w 2001 roku. W 2006 Sąd Najwyższy zgodził się z argumentacją amerykańskiej sieci, jednak w wyniku apelacji wyrok został zmieniony na korzyść sieci malezyjskiej. McDonald’s wniósł wówczas sprawę do sądu federalnego, który uchylił wniosek.
Sieć McCurry działa w Kuala Lumpur od 1999 r. i serwuje indyjskie dania.
EB
McDonald’s, który posiada w Malezji ponad 180 swoich lokali, pozwał McCurry w 2001 roku. W 2006 Sąd Najwyższy zgodził się z argumentacją amerykańskiej sieci, jednak w wyniku apelacji wyrok został zmieniony na korzyść sieci malezyjskiej. McDonald’s wniósł wówczas sprawę do sądu federalnego, który uchylił wniosek.
Sieć McCurry działa w Kuala Lumpur od 1999 r. i serwuje indyjskie dania.
EB