Coraz częściej pojawiają się zapowiedzi wprowadzenia opłat za informacje w sieci. Z licznych badań wynika, że większość internautów jest temu niechętna. Ostatnio Anglicy zapytali opinię publiczną o stanowisko w tej sprawie. Wyniki ankiety publikuje hiszpański „ABC”.
Badania przeprowadzone przez brytyjskie wydanie amerykańskiego elektronicznego magazynu „Paid Content" pokazuje, że tylko 5% czytelników na Wyspach gotowych jest płacić za czytanie prasy w Internecie.
W ankiecie, pisze „ABC", udział wzięły 1188 osoby w wieku od 16 do 64 lat.
Na pytanie „Co zrobisz, jeśli twoja ulubiona strona stanie się płatna?", 74 proc. respondentów odpowiedziało, że znajdzie inną, 8 proc. czytałoby tylko darmowe nagłówki, 12 proc. nie odpowiedziało jednoznacznie. Tylko 5 proc. wyraziło gotowość zapłaty.
Co ciekawe, czytelnicy posiadający większą „zdolność nabywczą", są mniej skłonni do uiszczania opłat za newsy. Nie odnotowano natomiast różnicy w chęci płacenia między klasami ubogimi a średnimi i wyższymi.
Rezultaty badań powinny podziałać jak kubeł zimnej wody na tych, którzy forsują pomysł współpracy gazet w celu wprowadzenia opłat za ich internetowe wydania, twierdzą autorzy sondażu.
Czy 5 proc. czytelników wystarczy, aby zrekompensować utratę wpływów z reklam, którą spowoduje uniemożliwienie darmowego dostępu do prasy w Internecie?, zastanawia się dziennik.
M.G.
W ankiecie, pisze „ABC", udział wzięły 1188 osoby w wieku od 16 do 64 lat.
Na pytanie „Co zrobisz, jeśli twoja ulubiona strona stanie się płatna?", 74 proc. respondentów odpowiedziało, że znajdzie inną, 8 proc. czytałoby tylko darmowe nagłówki, 12 proc. nie odpowiedziało jednoznacznie. Tylko 5 proc. wyraziło gotowość zapłaty.
Co ciekawe, czytelnicy posiadający większą „zdolność nabywczą", są mniej skłonni do uiszczania opłat za newsy. Nie odnotowano natomiast różnicy w chęci płacenia między klasami ubogimi a średnimi i wyższymi.
Rezultaty badań powinny podziałać jak kubeł zimnej wody na tych, którzy forsują pomysł współpracy gazet w celu wprowadzenia opłat za ich internetowe wydania, twierdzą autorzy sondażu.
Czy 5 proc. czytelników wystarczy, aby zrekompensować utratę wpływów z reklam, którą spowoduje uniemożliwienie darmowego dostępu do prasy w Internecie?, zastanawia się dziennik.
M.G.