Zdaniem cytowanych przez gazetę handlowców zarządcy centrów handlowych stale zaskakują najemców dużo wyższymi niż planowane na dany rok opłatami marketingowymi, eksploatacyjnymi czy dodatkowymi opłatami budowlanymi. Często też narzucają ceny usług na poziomie wyższym od rynkowego.
Zdaniem najemców złe warunki współpracy z centrami handlowymi przyczyniają się do problemów finansowych wielu sieci handlowych. Dlatego zawiązano ogólnopolską koalicję najemców skupiającą już blisko 30 sieci handlowo-usługowych, której celem jest kompleksowa ocena wynajmujących.
Ci z kolei chcą założyć grupę roboczą dla najemców centrów handlowych, której celem będzie wypracowanie konkretnych rozwiązań mających poprawić warunki współpracy między centrami a najemcami.
W styczniu ma się odbyć pierwsze robocze spotkanie tej grupy z udziałem ekspertów. Później w jej prace mają się włączyć przedstawiciele wynajmujących - czytamy w "Pulsie Biznesu".