Sławą najcenniejszej polskiej marki cieszy się PKO BP. Prestiżowy magazyn "The Banker" wycenia logo tego banku na ponad miliard dolarów, informuje "Rzeczpospolita". Najcenniejsze na świecie bankowe logo należy do brytyjskiego HSBC - zostało ono wycenione na 28,5 mld dolarów.
Pozwoliło to PKO BP zająć 129. pozycję w przygotowywanym przez brytyjski magazyn rankingu 500 najdroższych bankowych marek. Obok niego w zestawieniu znalazły się jeszcze nazwy dziewięciu polskich instytucji. Wartość ich marek wzrosła w 2009 r. aż o 85 proc., podczas gdy wycena instytucji z pozostałych krajów powiększyła się o niespełna 4 proc.
Awansowały wszystkie obecne w zestawieniu polskie marki. Najwyżej Getin - o 67 pozycji i Kredyt Bank - o 57 miejsc. W sumie dziesięć najdroższych polskich marek bankowych wyceniono na ponad 4 mld dolarów.