Obroty sklepów internetowych osiągną 5 mld zł. Oznacza to wzrost o ok. 18 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Do rosnącej popularności zakupów w sieci przyczynia się coraz szersza oferta towarowa. Klienci doceniają także różnice w cenach pomiędzy sklepami wirtualnymi a tradycyjnymi. Zaletą e-sklepów jest również możliwość dokonywania zakupów bez ograniczeń czasowych, bo sklepy online funkcjonują non-stop. Z badań wynika, że w 2009 r. co czwarty Polak dokonał przynajmniej jednego zakupu w sieci.
Barierami w korzystaniu ze sklepów internetowych jest nadal nieufność wobec internetu, bo ludzie są przyzwyczajeni do tego, że mają możliwość obejrzenia i dotknięcia towaru przed zakupem. Klienci obawiają się również o bezpieczeństwo transakcji.
Na popularności zyskują nie tylko sklepy, lecz także internetowe serwisy aukcyjne. Tam przyrost obrotów jest o wiele większy, przy czym na tych platformach handluje także wiele sklepów. Statystyki pokazują, że co drugi użytkownik internetu w Polsce robi zakupy w sieci. W Niemczech ten odsetek wynosi 75 proc., zaś w krajach skandynawskich ponad 80 proc.