Te trzy, trwające inwestycje, kosztują w sumie ponad 3 mld zł. Nigdy nie mieliśmy w stolicy tak dużych nakładów na drogi. Ale też wszystko wskazuje na to, że nieprędko będziemy mieli kolejne, tak wielkie środki przeznaczone na nowe trasy. Tak wynika z planu radykalnych cięć inwestycji drogowych w latach 2011 - 2015, przygotowanego przez Ministerstwo Infrastruktury.
Pod naciskiem opinii publicznej wiosną ruszy jednak budowa, niespełna kilometrowego, fragmentu drogi wylotowej na Kraków, będącej częścią trasy Salomea - Wolica.
Budowa Mostu Północnego ma już pół roku opóźnienia, problemy występują też przy stawianiu wiaduktów na Andersa i wiaduktu łączącego ulice Cybernetyki i 17 Stycznia. Pod znakiem zapytania stoi poszerzenie ulicy Górczewskiej do granic miasta, a to ze względu na wykup gruntów.
W 2011 roku rozpocznie się niewiele nowych inwestycji drogowych w stolicy. Z powodów finansowych będą to głównie kontynuacje rozpoczętych wcześniej budów - ubolewa "Życie Warszawy".pap