Banki o klientów nie walczą

Banki o klientów nie walczą

Dodano:   /  Zmieniono: 
Z badania przeprowadzonego dla "Pulsu Biznesu" przez PBS DGA wynika, że działające w Polsce banki są mało ekspansywne w zabieganiu o klientów.
Odpowiedzi na pytanie "ile razy w ciągu ostatniego roku bank kontaktował się z  uczestnikiem sondażu" wykazały, że w przypadku 56,5 proc. badanych takiego kontaktu nie było w ogóle. Raz w ciągu roku przedstawiciele banków dzwonili do 8,9 potencjalnych klientów, dwa razy - do 10,3 proc., a wielokrotnie - do  niespełna czwartej części.

Tymczasem klientów, których można było pozyskać było znacznie więcej. Badanie wykazało, że 67,3 proc. Polaków nie ma żadnego kredytu. 24,1 proc. osób spłaca jeden kredyt, a 6,1 proc. - dwie pożyczki. Okazało się także, że rachunku osobistego w ogóle nie ma co czwarty uczestnik sondażu, a rachunek w jednym banku ma aż 66,5 proc.

Badanie wykazało również, że klienci wybierają najprostsze produkty oferowane przez banki. Największym zainteresowaniem cieszy się rachunek osobisty (ma go 69,7 proc. ankietowanych) i karta płatnicza (51,6 proc.). Na kartę kredytową zdecydowało się zaledwie 13,1 proc. uczestników sondażu. Konto oszczędnościowe ma 10,3 proc., a lokatę bankową - 7,5 proc.