Piłkarskie Euro 2012 i prezydencja Polski w Unii Europejskiej są okazją, by w naszym kraju zainwestowały ekskluzywne marki hotelowe - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
W Polsce jest 2 tys. hoteli, ale tylko 2,2 proc. z nich to obiekty pięciogwiazdkowe. To aż 4-5 razy mniej niż w krajach zachodniej Europy. Czesi mają np. 50 luksusowych hoteli.
Teraz jednak, z racji dwóch wydarzeń rangi międzynarodowej, które odbędą się w naszym kraju, spodziewany jest wzrost zainteresowania Polską luksusowych sieci hotelowych. Najbliżej zainwestowania w naszym kraju może być firma Starwood Hotels & Resorts właściciel takich marek jak St. Regis, W Hotels czy Luxury Colection. W grę mogą wchodzić także takie sieci, jak np. Kempinski czy Four Seasons lub rodzimi inwestorzy, do których należy Likus Hotels & Resaurants czy Donimirski Boutique Hotels.