Napoje popłyną strumieniami

Napoje popłyną strumieniami

Dodano:   /  Zmieniono: 
W Polsce do 2015 roku ma rosnąć spożycie większości napojów. Rynek nad Wisłą ma równać do średniej europejskiej – twierdzi "Parkiet" na podstawie raportu firmy badawczej Euromonitor International.
Z najnowszego raportu firmy badawczej Euromonitor International wynika, że w 2015 r. statystyczny Polak wypije 94,9 litra wody butelkowanej, o niemal 38 proc. więcej niż w 2010 r. Tym samym woda zdetronizuje piwo i stanie się najpopularniejszym napojem w Polsce.

- Będziemy, tak jak w przypadku pozostałych produktów spożywczych, równać do średniej europejskiej - twierdzi Paweł Zieliński, wiceprezes firmy GFT Goldfruct produkującej wodę Kingę Pienińską. Euromonitor podaje, że w 2010 r. przeciętne spożycie wody w Europie Zachodniej na osobę wyniosło 117,5 l. Do 2015 r. zwiększy się do około 128 l.

Za cztery lata mniej Polaków ma kupować napoje gazowane czy wódkę. Na popularności ma zyskać wino - w ubiegłym roku spożycie tego alkoholu per capita wyniosło w Polsce 7,3 l, do 2015 r. ma urosnąć do 8,2 l.

Mimo takich prognoz, firmy z branży napojowej mogą mieć problem z poprawą wyników finansowych. - Największym wyzwaniem dla producentów napojów w tym roku są rosnące ceny surowców oraz opakowań. Zapewne część z nich zdecyduje się na podwyżki cen – uważa Monika Kalwasińska, analityk Domu Maklerskiego PKO BP.