Euroterminal Sławków, najdalej wysunięty na wschód port do przeładunku towarów na szeroki tor, do tej pory był własnością Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa (CZH) kontrolowanej przez Agencję Rozwoju Przemysłu (ARP). Teraz nowymi akcjonariuszami spółki zostały: PKP Cargo i PKP LHS.
Cargo i LHS obiecały zainwestować w Sławkowo po 17 mln zł. Dzięki tym pieniądzom Sławków przymierzy się do budowy terminalu do przeładunku kontenerów z torów na szeroki tor. Blisko trzecią część kosztów projektu ma dołożyć Unia Europejska. - Obecnie prowadzimy inwestycje związane z rozbudowa terminalu w Sławkowie, by móc wykonywać usługi przeładunku towarów masowych, zwłaszcza tych, którymi obrót rośnie - tłumaczy Janusz Nogowczyk, wiceprezes CZH. Plany rozbudowy terminalu zwiększają też atrakcyjność samego CZH, ale na szybką prywatyzację firmy nie ma co liczyć.