Firmy kurierskie, a także same e-sklepy zwykle już od początku grudnia zaczynają informować klientów, do kiedy złożenie zamówienia gwarantuje zrealizowanie dostawy na czas. Allegro, czyli najpopularniejszy i największy sprzedawca internetowy w Polsce, już rozpoczęło kampanię reklamową zachęcającą do zrobienia zakupów świątecznych w sieci. - I tak zawsze pojawia się sporo zamówień, które zrealizujemy dopiero po świętach. Klienci zawsze liczą, że może jednak się uda - przyznaje przedstawiciel jednego z e-sklepów.
Tomasz Buraś, prezes DHL Express Poland, zapewnia, że program przygotowania do szczytu paczkowego rozpoczął się już w drugim kwartale. Składa się na niego wiele projektów mających na celu przygotowanie sieci i infrastruktury technicznej do obsłużenia zwiększonej liczby przesyłek, a infolinii - do obsługi większej liczby zapytań klientów. Inne firmy także zwierają szyki i szykują się do najważniejszego - z biznesowego punktu widzenia - okresu w roku. W poprzednich latach liczba przesyłek rosła proporcjonalnie do obrotów w e-handlu, czyli o co najmniej kilkanaście procent rocznie.