W tym roku Polacy wydadzą na "darmowe" gry komputerowe aż 250 mln zł. To ponad połowa kwoty, za którą kupią tradycyjne gry sprzedawane w pudełkach - wynika z szacunków spółki Gry-online.pl, które przytacza "Puls Biznesu". Wzrost wydatków na tego typu rozrywkę sprzyja powstawaniu w Polsce kilkuosobowych zespołów, które tworzą nowe gry.
Rewolucja w branży gier, która rozpoczęła się na dojrzałych rynkach trzy lata temu, wdziera się teraz do Polski. Na razie sprzedaż gier pudełkowych w naszym kraju jeszcze rośnie (w tym roku na klasyczne gry wydamy blisko 400 mln zł, w ubiegłym było to 300 mln zł). Na świecie jednak tendencja jest odwrotna - coraz większe pieniądze trafiają do nowego sektora "darmowych" (free-to-play, czyli F2P) gier online, na smartfony i portale społecznościowe. Sama gra jest na ogół za darmo - gracze płacą jednak za uruchomienie dodatkowych opcji.