Pierwszy rok wspólnych zakupów dokonywanych przez administrację państwową przyniósł podatnikom 35 mln zł oszczędności. A mogły być miliardy – podkreśla "Puls Biznesu".
Na początku kwietnia 2011 r. premier Donald Tusk podpisał zarządzenie, które umożliwiło jednostkom rządowym dokonywanie zbiorowych zakupów. Nowe przepisy sprawiły, że zbieranie zamówień i rozliczanie operacji stało się znacznie prostsze niż dotychczas.
"Rządowy Groupon" to Centrum Usług Wspólnych (CUW), jako koordynator przedsięwzięcia, oraz 61 innych organów administracji rządowej. Zarządzenie premiera sprawiło, że instytucje mają obowiązek zgłaszać się do przetargów, które organizuje CUW, dzięki czemu administracja wykorzystuje efekt skali.
Od momentu powstania grupy zakupowej rząd rozstrzygnął za jej pośrednictwem trzy przetargi: na telefony komórkowe z abonamentami, papier do drukarek i paliwo do samochodów. Łącznie wydał na te cele 120 mln zł, a CUW wylicza, że administracja zaoszczędziła w ten sposób ponad 35 mln zł.