Od stycznia do marca sprzedano tyle tabletów, ile rozeszło się w przez połowę ubiegłego roku – donosi "Rzeczpospolita".
W pierwszych trzech miesiącach 2012 roku do polskich magazynów trafiło 66,1 tys. tabletów. To ponadtrzykrotny wzrost względem wyników z analogicznego okresu 2011 roku - poinformowała firma analityczna IDC.
O jeszcze większym, bo dziesięciokrotnym wzroście mówią dane GfK Polonia Retail and Technology - dotyczą one liczby urządzeń, które rzeczywiście trafiły do klientów. - Rok temu polski rynek tabletów był jeszcze na etapie niemowlęctwa - twierdzi Maciej Piekarski, kierownik produktu IT/Telekomunikacja w firmie GfK Polonia Retail and Technology.
Sprzedaż tabletów w kolejnych kwartałach będzie rosła, można się więc spodziewać, że potwierdzą się prognozy mówiące o 270 tys. urządzeń, które mają się rozejść w ciągu całego 2012 roku. - Polski rynek tabletów będzie rozwijał się jeszcze szybciej, niż głosiły przewidywania z roku 2011 - prognozuje Damian Godos, analityk firmy IDC.