64 proc. Polek jest pozytywnie nastawionych do pomysłu otwarcia własnego biznesu – wynika z badań GfK dla firmy Amway. Według raportu spółki odsetek ten jest mimo wszystko nadal jednym z niższych w Europie.
Co trzecia respondentka (35 proc.) wyobraża sobie otworzenie własnej firmy i jest w stanie rozważyć taką możliwość. Jednak według badań panie zniechęca konieczność podejmowania wyzwań, z jakimi wiąże się prowadzenie własnej działalności. Barierą jest też niepewność związana z tym, czy na pewno mają wystarczającą wiedzę oraz brak informacji o dostępności szkoleń dla biznesowych debiutantów. Z badań GfK wynika, że 47 proc. kobiet w Polsce nie czuje się wystarczająco przygotowanych do prowadzenia własnej firmy - z tych powodów 48 proc. respondentek przyznaje, że obawia się rozpoczęcia własnej działalności.
Badanie przeprowadzono w 14 krajach - uczestniczyło w nim ponad 13 tys. osób w wieku powyżej 14 lat. W Polsce wzięło w nim udział tysiąc kobiet i mężczyzn.