Większość Polaków zmaga się z otyłością lub nadwagą. To żyła złota dla producentów leków i klinik - pisze "Puls Biznesu".
Jak pisze "PB", co roku przychody firm specjalizujących się w walce z otyłością rosną w Polsce nawet o 20 proc.
Do walki o podział "odchudzającego tortu" stanęły też sieci medyczne. Oferują one m.in. zabiegi chirurgiczne oraz porady dietetyków i psychologów. To rynek wart nawet 225 mln zł rocznie - szacuje "PB".
Na otyłości Polaków zarabiają też producenci specyfików pomagających w odchudzaniu. Cały rynek OTC oraz suplementów diety jest wart ok. 7 mld zł, a preparaty na odchudzanie stanowią jego największą część. Po załamaniu sprzedaży w 2012 r. sytuacja niebawem ma zmienić się na korzyść producentów.
Do walki o podział "odchudzającego tortu" stanęły też sieci medyczne. Oferują one m.in. zabiegi chirurgiczne oraz porady dietetyków i psychologów. To rynek wart nawet 225 mln zł rocznie - szacuje "PB".
Na otyłości Polaków zarabiają też producenci specyfików pomagających w odchudzaniu. Cały rynek OTC oraz suplementów diety jest wart ok. 7 mld zł, a preparaty na odchudzanie stanowią jego największą część. Po załamaniu sprzedaży w 2012 r. sytuacja niebawem ma zmienić się na korzyść producentów.