Poziom kompetencji językowych polskich gimnazjalistów jest jednym z najniższych w Europie - alarmuje "Rzeczpospolita".
Instytut Badań Edukacyjnych przedstawił wnioski z raportu z Europejskiego Badania Kompetencji Językowych ESCL. Podsumowuje on wyniki badań, które zostały przeprowadzone w polskich szkołach w 2011 roku. Ponad połowa polskich gimnazjalistów nie osiągnęła wymaganego w podstawie programowej średniego poziomu kompetencji językowych - odpowiedniego dla międzynarodowego wskaźnika A2.
Z badania wynika, że w 2011 roku tylko co dziesiąty gimnazjalista władał językiem na poziomie wysokim (B2). Eksperci podkreślają, że zła znajomość języków obcych źle wpływa na gospodarkę i późniejsza możliwość zatrudnienia.
Rzeczpospolita
Z badania wynika, że w 2011 roku tylko co dziesiąty gimnazjalista władał językiem na poziomie wysokim (B2). Eksperci podkreślają, że zła znajomość języków obcych źle wpływa na gospodarkę i późniejsza możliwość zatrudnienia.
Rzeczpospolita