"Rzeczpospolita” przypomina, że wielki krokami zbliża się przedświąteczna gorączkowa zakupowa i ruych w sklepach z dnia na dzień jest coraz większy.
Jak wynika z badania firmy doradczej Deloitte, 71 proc. Polaków chce kupić prezenty w grudniu - co w praktyce oznacza, że zrobią to nawet w ostatniej chwili. Przy okazji 46 proc. badanych deklaruje, że zakupy zrobi w sieci.
Liczba kupujących w sieci stale rośnie. Widać to na przykładzie zakupów w Dniu Darmowej Dostawy, gdy sklepy internetowego biorące udział w akcji wysyłają towar za darmo. Rok temu w DDD wzięło udział 1800 e-sklepów, obecnie - na kilka dni przed akcją, przypadającą na 2 grudnia - jest ich ponad 2100.
W tym roku statystyczna rodzina w Polsce ma wydać na święta ponad 1100 zł, o 5,4 proc. więcej niż rok temu. Dla handlowców oznacza to wielkie żniwa. Niektóre branże w przedświątecznym okresie generują nawet 30-40 proc. rocznych obrotów - zauważa "Rz".
Liczba kupujących w sieci stale rośnie. Widać to na przykładzie zakupów w Dniu Darmowej Dostawy, gdy sklepy internetowego biorące udział w akcji wysyłają towar za darmo. Rok temu w DDD wzięło udział 1800 e-sklepów, obecnie - na kilka dni przed akcją, przypadającą na 2 grudnia - jest ich ponad 2100.
W tym roku statystyczna rodzina w Polsce ma wydać na święta ponad 1100 zł, o 5,4 proc. więcej niż rok temu. Dla handlowców oznacza to wielkie żniwa. Niektóre branże w przedświątecznym okresie generują nawet 30-40 proc. rocznych obrotów - zauważa "Rz".