Z badań firmy Experian - FootFall Index - wynika, że w stosunku do listopada spada rokrocznie liczba osób robiących zakupy w centrach handlowych - o 5 proc. W kwietniu i maju spadki sięgały jednak 10 proc. Koniec z tłokiem w galeriach?
Według firmy badawczej, trend wzrostowy utrzymuje się od połowy listopada, to pozwoliło obniżyć wartość ogólnego spadku, ale "za wcześnie na optymizm". - Wzrost cieszy, pytanie, które muszą postawić sobie zarządcy centrów handlowych i sieci handlowe, brzmi, na ile są w stanie zrealizować ten rosnący potencjał. Czy wzrastająca liczba odwiedzin w centrach przekłada się na większą sprzedaż? Czy uda się zintensyfikować efektywność i wyjść zwycięsko z najlepszego okresu w roku? - zastanawia się Maciej Kowalczyk z Experian.
Centrów w Polsce jest już ok. 430, a konkurencja między nimi będzie coraz ostrzejsza.
Centrów w Polsce jest już ok. 430, a konkurencja między nimi będzie coraz ostrzejsza.