Z raportu Komisji Europejskiej wynika, że w latach 2004-2012 Polska była liderem konsolidacji branży handlowej w UE - pisze "Rzeczpospolita".
Jak wynika z raportu Komisji Europejskiej w latach 2004–2012 w Polsce udziały rynkowe segmentu handlu nowoczesnego, czyli sieci dyskontów, supermarketów i hipermarketów, średnio rosły rocznie o 6–9 proc.
Takie wyniki są zaskakujące w porównaniu do innych krajów Unii Europejskiej. W Niemczech, Czechach i Hiszpanii udziały hipermarketów i dyskontów w rynku wyniosły 3-6 proc.
W takich krajach jak Francja, Włochy czy Szwecja segment dużych sieci handlowych traci swe miejsce na rynku. Udział tych sklepów w rynku spadł do 3 proc. rocznie.
"Rzeczpospolita"
Takie wyniki są zaskakujące w porównaniu do innych krajów Unii Europejskiej. W Niemczech, Czechach i Hiszpanii udziały hipermarketów i dyskontów w rynku wyniosły 3-6 proc.
W takich krajach jak Francja, Włochy czy Szwecja segment dużych sieci handlowych traci swe miejsce na rynku. Udział tych sklepów w rynku spadł do 3 proc. rocznie.
"Rzeczpospolita"