Święty Mikołaj cierpi na demencję? Kontrowersyjna kampania społeczna

Święty Mikołaj cierpi na demencję? Kontrowersyjna kampania społeczna

Dodano:   /  Zmieniono: 
Fragment reklamy Alzheimer Research UK
Fragment reklamy Alzheimer Research UK Źródło: YouTube / fot. Alzheimer Research UK
Organizacja promująca wiedzę na temat demencji prowadzi kampanię społeczną, która ma na celu szerzenie wiedzy na temat tej choroby. Jednym z elementów kampanii jest filmik reklamowy, w którym na demencję zapada Święty Mikołaj. Reklama została w Wielkiej Brytanii okrzyknięta mianem "najsmutniejszej w historii".

Organizacja Alzheimer Research UK rozpoczęła kampanię, w której chcę promować wiedzę na temat demencji. W krótkim animowanym filmiku reklamowym przygotowanym przez studio Aardman, twórców m.in. produkcji o przygodach Wallace i Gromita, pokazują historię Frey, dziewczynki, która dorastała w świecie, w którym Święty Mikołaj nie może dostarczać dzieciom prezentów, ponieważ jest chory na demencję i nie pamięta adresów poszczególnych domów. Święty Mikołaj jest z tego powodu bardzo przygnębiony. Freya postanawia udać się w podróż na Biegun Północny, aby mu pomóc. Dziewczynka próbuje przekonać Mikołaja, że powinien pójść do lekarza i poddać się terapii.

Reklama jest nadawana w brytyjskiej telewizji po godzinie 21, ponieważ zdaniem telewizyjnych nadawców może ona spowodować u dzieci strach oraz wpłynąć na ich psychikę. Hilary Evans, dyrektor wykonawczy Alzheimer Research UK przyznaje, że ma świadomość, iż reklama jest prowokacyjna, jednak chciał w ten sposób zwrócić uwagę na problem osób, które cierpią na demencję. – Święty Mikołaj jest postacią kultową. Chcieliśmy w ten sposób pokazać, że ta choroba może dotknąć każdego. Chcieliśmy również zwrócić uwagę na to, że wielu chorych nie chce korzystać z pomocy lekarza, ponieważ nie wierzą w skuteczność terapii – mówi.

Źródło: The Telegraph