Twitter zawiesił ponad 630 tys. kont w niecałe półtora roku. To część walki z „brutalnym ekstremizmem”

Twitter zawiesił ponad 630 tys. kont w niecałe półtora roku. To część walki z „brutalnym ekstremizmem”

smartfon, telefon (zdj. ilustracyjne)
smartfon, telefon (zdj. ilustracyjne) Źródło: Fotolia / BillionPhotos.com
Twitter ogłosił, że od połowy 2015 roku zawiesił ponad 636 tysięcy kont w ramach walki z „brutalnym ekstremizmem”.

Twitter w obszernym raporcie dotyczącym przejrzystości, opublikowanym we wtorek 21 marca, podaje dokładne dane na temat liczby zamkniętych kont. Tylko od połowy 2015 roku koncern Twitter Inc (właściciel Twittera) zawiesił 636 tysięcy kont na tej platformie, a tylko w ciągu ostatnich sześciu miesięcy roku 2016 takich przypadków było ponad 376 tysięcy.

Wszystkie działania związane z zamykaniem kont były podyktowane – jak wskazuje Twitter – walką z „brutalnym ekstremizmem”. Oprócz tego w raporcie Twitter Inc wskazuje, że zaczął otrzymywać prośby od użytkowników, by usuwać treści jakie publikują zweryfikowane media lub dziennikarze. Koncern poinformował, że takich wniosków otrzymał 88, ale nie podjął żadnych działań w tej kwestii.

Obecnie z Twittera korzysta około 319 aktywnych użytkowników (średnia miesięczna liczba, dane z czwartego kwartału 2016 roku –- red.). Pomimo niewielkiego wzrostu w liczbie zarejestrowanych i aktywnych użytkowników w stosunku do roku poprzedniego (o około 4 proc.), koncern Twitter Inc zanotował tylko w czwartym kwartale 2016 roku ponad 167 milionów dolarów straty.

Źródło: Reuters