Galeria:
Najbardziej stroma kolejka linowa na świecie
Pasażerowie kolejki pozostają w pozycji pionowej dzięki specjalnie skonstruowanym wózkom cylindrycznym. Podłogi przechylają się, dostosowując się do nachylenia, gdy kolejka linowa "wspina się" na wysokość 110 metrów.
Kolej wyjeżdża z miasta Schwyz do wolnej od samochodów alpejskiej wioski Stoos. Budowa kolejki nazwanej Stoos Bahn trwała 14 lat – dwa lata dłużej, niż planowano. Koszt inwestycji to 53 miliony dolarów. Rzecznik kolei Ivan Steiner podkreślił, że zakończenie budowy kolei sprawiło, że wszyscy w to zaangażowani byli "niezwykle dumni".
W górzystej Szwajcarii, gdzie dzieci regularnie korzystają z kolejki linowej, aby dostać się do szkoły, będzie to dogodne połączenie miejscowości. Zapewni ponadto niezwykłą atrakcję turystyczną.
Jeżeli przyszli pasażerowie czują się już wystarczająco przerażeni myślą o tej podróży, możemy zachęcić faktem, iż trwa ona zaledwie cztery minuty.