Maszyna, która obsługuje 19-godzinną trasę z Singapuru do Nowego Jorku, to Airbus A350-900 ULR. Skrót ULR odpowiada tutaj określeniu „Ultra Long Range”, czyli „ekstremalnie dalekiego zasięgu”. Początkowo samoloty mają wylatywać z Singapuru trzy razy tygodniu. Docelowym portem lotniczym jest Newark Liberty International Airport.
Jak Singapore Airlines zamierza zadbać o komfort pasażerów podczas trwającego tak długo lotu? Firma przekonuje, że ich samoloty zostały od podstaw zaprojektowane właśnie do takich tras. Ich wnętrza przypominają bardziej pokoje, niż podłużne pomieszczenie. Maszyna ma wysoki sufit, wyszukane oświetlenie LED, prawie pionowe ściany i niski poziom hałasu. Można to zobaczyć na zdjęciach i nagraniach dostępnych w sieci.
Pierwszy samolot w ramach najdłuższego połączenia wystartował 11 października o godz. 16.35 polskiego czasu z lotniska Changi w Singapurze. Na profilu linii lotniczych na Facebooku pokazano maszynę, którą wykorzystano do lotu.
Przewoźnik zapewnia, że Airbus A350-900 ULR jest bardzo komfortowy i w pełni przygotowany do obsługi połączeń na takim dystansie. Na pokładzie mieści się 161 pasażerów – 67 w klasie biznes i 94 w premium economy. W samolocie nie jest dostępna klasa ekonomiczna, ale tak naprawdę trudno się dziwić, skoro mówimy o lotach trwających 19 godzin. Więcej ciekawostek na temat najdłuższego połączenia lotniczego bez przesiadek można znaleźć w linku poniżej.
Czytaj też:
Powstało najdłuższe połączenie lotnicze bez przesiadek. To 19 godzin lotu non-stop
Najdłuższe połączenie lotnicze bez przesiadek. W takich warunkach pasażerowie spędzają podróż