W trwającym 1,5 minuty kampanijnym filmie grupa dziewczynek prowadzi dyskusję. Jednej z nich przypadła rola odpowiadania na trudne pytania zadawane przez resztę. – Porozmawiajmy o Dream Gap. To uczucie, które utrudnia dziewczynkom wykorzystanie ich potencjału – od tych słów zaczyna się spot. Firma informuje, że już w wieku 5 lat dziewczynki przestają wierzyć, że mogą zostać prezydentami, naukowcami, czy prezesami wielkich firm lub pełnić inne ważne role. Mattel podaje również, że dziewczynki 3 razy rzadziej niż chłopcy w takim samym wieku otrzymują jako prezent zabawkę edukacyjną. Ponadto rodzice 2 razy częściej wpisują w wyszukiwarkę zapytanie „Czy mój syn jest utalentowany?” niż „Czy moja córka ma talent?”, co również pokazuje sposób podejścia do wychowywania, a jednocześnie postrzegania chłopców i dziewczynek.
Wniosek jest jeden. Wciąż trzeba edukować społeczeństwo i pokazywać, że obecnie jest wiele kobiet, które osiągnęły naprawdę wiele. Należy śledzić ich drogę do sukcesu. Pojawiające się w spocie dziewczynki pochodzą z różnych stron świata. Zobaczymy czarnoskórą osobę i dziewczynkę o białej karnacji, a także Azjatkę. Ten zabieg w zamyśle twórców ma prawdopodobnie pokazywać, że problem dotyczy wszystkich – niezależnie od szerokości i długości geograficznej.
Na końcu spotu pojawia się apel, by nie postrzegać dziewczynek i chłopców przez pryzmat płci, a patrzeć i oceniać wszystkich na podstawie ich predyspozycji, umiejętności i osiągnięć.
Czytaj też:
Gwiazdy reklamują „cudowny żel do piersi”. Kampania z udziałem Wieniawy i Maffashion