Wspomniana petycja pojawiła się na stronie change.org. „Nike wyprodukował buty Air Max 270 z logo na podeszwie, które przypomina słowo Allah po arabsku, a które z pewnością będzie zadeptane, kopnięte i zabrudzone błotem, a nawet brudem” – czytamy w uzasadnieniu wniosku. Jego autor argumentuje, że zezwolenie, by imię Boga występowało na bucie jest „oburzające i przerażające”. „Jest to lekceważące i obraźliwe w stosunku do muzułmanów oraz obrażające islam. Islam uczy współczucia, dobroci i uczciwości wobec wszystkich” – dodał.
Co na to Nike?
W treści petycji znalazło się wezwanie firmę Nike do tego, by wycofała „bluźniercze” produkty ze sklepów na całym świecie. „Prosimy również o dokładniejszą kontrolę produktów przed ich wejściem na rynek” – podsumowano. Do godz. 13 w środę 30 stycznia pod petycją podpisało się ponad 13 tys. osób.
Co na to firma? „Nike respektuje wszystkie religie i podchodzimy do tej kwestii bardzo poważnie” – czytamy w oświadczeniu cytowanym przez „The Independent”. Firma podkreśliła, że logo zostało zaprojektowane w taki sposób, by odzwierciedlić znak towarowy Air Max. „Wszelkie inne znaczenie lub przedstawienie jest nieumyślne” – podsumowano.
twitterCzytaj też:
Słowo „Allah” na papierze toaletowym Marks & Spencer? Muzułmanie oburzeni