Burger Kinga w Nowej Zelandii oskarżono o drwinę z azjatyckich zwyczajów kulinarnych po tym, jak na Instagramie pojawiła się reklama sieci fastfoodów. Przedstawiała ludzi próbujących zjeść nowego burgera nazwanego „Vietnamese Sweet Chilli Tendercrisp” wielkimi, czerwonymi pałeczkami. Wideo opatrzone było komentarzem: „Zabierz swoje kubki smakowe do Ho Chi Minh City”. Po tym, jak reklama wywołała oburzenie ludzi, została usunięta. Wcześniej jednak stała się viralem w sieci i zebrała ponad 2,7 mln odsłon.
Maria Mo, mieszkanka Nowej Zelandii, która zgłosiła reklamę Burger Kinga jako „nieodpowiednią” na Instagramie, napisała sarkastycznie: „Pałeczki są zabawne”. „Mam już dość rasizmu w każdej postaci. Tego, który generuje naśmiewanie się z różnych kultur, tego, który powoduje, że ktoś strzela do ludzi modlących się. Powiedzmy »nie« każdemu tego przejawowi” - dodała.
W poniedziałek wieczorem Burger King przekazał, że poprosił swój oddział w Nowej Zelandii o „natychmiastowe usunięcie reklamy”. Dodano, że była ona „pozbawiona wrażliwości” i „nie odzwierciedla wartości firmy”.
Czytaj też:
Aktorka znana z serialu „Gotowe na wszystko”: Wręczałam łapówki