„Reklama, która uprzedmiotawia kobiety, w dodatku na tle narodowościowym, nie powinna mieć miejsca w przestrzeni publicznej. Dlatego Ambasada RP w Berlinie będzie interweniować w tej sprawie” – napisał w niedzielę 30 maja Szymon Szynkowski vel Sęk na Twitterze.
Post sekretarza stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych dotyczy reklamy, która pojawiła się na tylnej szybie regionalnego autobusu w powiecie Ammersland w Dolnej Saksonii – podaje dw.com. Widniejący na niej slogan „Nowa Polka babci” wywołał lawinę negatywnych komentarzy. Pod kontrowersyjnym hasłem dodano wyrażenia „kompetentna i serdeczna opieka”. W ten sposób promowała się agencja zatrudniająca opiekunki z Polski dla osób starszych Procura-24 z Cloppenburga.
„Nowa Polka babci”. Reklama z 2020 roku
Jak ustalili dziennikarze wspomnianego źródła, zdjęcie, które zdobyło popularność, nie jest aktualne, a pochodzi z 2020 roku. Już wówczas reklama stała się obiektem krytyki lokalnego oddziału Partii Lewica.
Po cennej wskazówce od redakcji poprosiliśmy wtedy o rozmowę z zewnętrznym operatorem i reklama została usunięta z autobusu jesienią 2020 roku – poinformowała rzeczniczka DB.
– To krótkie, wyraziste i zwięzłe odniesienie do zakresu jej usług z celną ilustracją rzeczywistości społecznej – komentował prawnik Procura-24, odrzucając krytyczne uwagi. W 2020 roku skargę na reklamę odrzuciła Niemiecka Rada Reklamy.
Czytaj też:
Internauci oburzeni nową wersją „Makumby”. Big Cyc się broni